Hoi An 14 maart

14 maart 2014 - Hoi An, Vietnam

Hoi An 14 maart 2014,

Na een vlucht in een ieni mini vliegtuig aangekomen op onze laatste bestemming Hoi An.

Vorig jaar zijn we hier ook geweest en het is zo’n mooi plaatsje, heel apart. Zoals ik vorig jaar al schreef is het een kleermakers stad, de vraag is hier niet of je kleding laat maken maar waar je de kleding laat maken. Nou is dit voor ons niet meer aan de orde omdat we dat vorig jaar al hebben gedaan. We hebben een ander hotel als vorig jaar omdat ik toen hier geen kamer kon krijgen, maar nu is het gelukt. Wij hebben voorkeur voor dit hotel omdat het zo Vietnamees is. Het is prachtig  en elke avond is er in de tuin een soort marktje van lokale gerechten die ter plaatste bereid worden en je mag alles proeven, werkelijk tongstrelend!!!  Onze kamer heeft uitzicht op de rivier en voor de deur ligt een “cruiseboot”.

"cruiseboot"

Direct achter ons is een voetbalveld en er wordt juist nu een toernooi gehouden, wij als voetbalfans horen dat natuurlijk meteen en daar willen we bij zijn. Het is voetbal zoals voetbal hoort te zijn, de helft met schoenen en de andere helft zonder. Geen geroep of geschreeuw, wennen voor Wim,  respect voor iedereen.

Ik denk dat zij denken dat Wim een scout is, want ze gaan nog beter hun best doen, halen alles uit de kast. Het moet gezegd worden er zitten goede voetballers tussen, maar ja zo is onze Johan Cruijff ook begonnen, op straat. Alleen jammer voor hen dat Wim er niets over te zeggen heeft. Zondag gaat het toernooi verder.

Ik heb ook meteen alle was weggebracht zodat ik morgen weer alles schoon heb, het werd tijd.

Morgen gaan we er weer op uit, kijken wat er veranderd is sinds vorig jaar.

Liefs en groetjes,

Wim en Monica