Een bijzondere dag!

16 juli 2011 - Lausanne, Zwitserland

Gisteren (vrijdag) de laatste dag dat er demonstraties gegeven werden en het is een hele bijzondere dag geworden.

Onze meisjes hadden vanmiddag ook hun laatste optreden betreffende de demo's. Omdat de dames pas s'middags om half drie paraat moesten zijn en dus uitsliepen na een avond Holland house, hadden wij de hele ochtend en vroege middag voor onszelf. We hebben keuzes gemaakt in wat we hoorden van andere mensen. Daardoor zijn we naar een demo geweest van kinderen met een verstandelijke beperking en het syndroom van Down uit Engeland. De zaal zat stampvol en iedereen was laaiend enthousiast van wat die kids deden, petje af voor de begeleiding!! Wij hebben al zoveel moois gezien en we kunnen niet omschrijven hoe het hier is, maar als je dit dan ziet, prachtig en ook emotioneel, we hadden een zonnebril op moeten hebben en dat gold voor het merendeel van de zaal (zus, je weet wat ik bedoel!!)

Na deze show hard teruggerent naar hal 7 voor het laatste optreden van onze girls!!! En het was goed, veel beter dan donderdag, maar ja dat was om half tien s ‘morgens met de ogen nog half dicht van het uitgaan, maar nu super enthousiast en kei leuk om naar te kijken.
Daarna hebben we lekker buiten gezeten en daar was zoveel te doen, Wim en ik hebben meegedaan met spellen met (alweer) Japanners, ze kunnen geen genoeg van Wim krijgen, als ze hem ergens zien is het raak. De meisjes zijn lekker buiten aan het turnen en relaxen geweest en het gewoon gezellig. Een voorbeeld hoe het hier gaat: De meisjes zijn salto's aan het maken op het gras en spontaan komen meisjes van een ander land met de vraag: zullen we samen salto's maken, geweldig hoe mooi sport kan zijn!!!
Vandaag zijn we lekker met de meisjes wezen shoppen want er is alleen nog de sluitingsceremonie en Nederland moet daaraan meedoen met de molen. Het is hier trouwens de hele week erg heet, alleen woensdag hebben we een dagje regen gehad, maar voor de rest ben ik gisteren verbrand op de rug, dus dat zegt heel wat!!
Vanavond de laatste avond Holland house en morgen de weg terug naar Nederland.

Onder de kop foto's heb ik nog veel meer foto's gezet. Veel plezier met kijken.

Met de groeten van iedereen!!!!