Arusha, 13 augustus 2014,

13 augustus 2014 - Arusha, Tanzania

Arusha,

Na een vlucht van 8,5 uur zijn we gisteravond aangekomen in Arusha, Tanzania. Vanuit hier zullen we morgen vertrekken voor onze safari in de Serengeti.

Vandaag zijn we voor 1 dag in Kigongoni lodge, prachtige lodges gelegen op een heuvel zodat je mooi ver weg kunt kijken.

Kigongoni logde

Het weer: overdag 24 graden met bewolking en s’avonds en s’nachts koelt het af naar 13 graden, dus goed te doen.

Vanmorgen na het ontbijt zijn we naar beneden gewandeld naar Sibusiso, een tehuis voor kinderen met een geestelijk- en/of lichamelijke beperking en de moeder van mijn collega Trees haakt dekentjes en die heeft ze aan ons meegegeven en wij geven ze hier aan mensen die ze goed kunnen gebruiken.

.Dekentje van de moeder van Trees

Hierna zijn we verder gewandeld want we zitten hier midden in een Nederlandse kolonie, hier staan allemaal kassen waar de bloemen worden gekweekt die morgen in Aalsmeer worden geveild en ook veel frambozen en aardbeien. Je mag nergens in kijken want dat willen onze medelanders niet, maar op een gegeven moment kwamen we bij een slagboom waar we door mochten, de vriendelijke medewerker van de plantage nam ons mee naar het huis van de eigenaar, wij hadden geen idee wat we daar moesten, wij wilden alleen maar kijken wat er verbouwd werd, maar de medewerker zei dat we mee moesten komen. Bij het huis werd er wat heen en weer gebeld en opeens kwam daar een verschrikkelijk chagrijnige eigenaar aan.  Lang leve de Nederlandse gastvrijheid!!! Wij zeiden dat we ook niet wisten wat we met hem moesten, maar we wilden de medewerker ook niet in verlegenheid brengen. We vroegen hem waar de weg heenging en of we gewoon verder konden lopen, nou dat kon, maar hij zei omdat we dat gevraagd hadden aan zijn personeel dat zij dan denken dat wij  vrienden zijn van de “baas”. Nou lijkt ons dit erg stug want we kunnen ons totaal niet voorstellen dat z’on stuk chagrijn vrienden heeft. Hij was aan het fietsen dus zei Wim dat hij maar snel weer moest gaan fietsen want wij liepen ook door.  Adieu slavendrijver!!!!

Via allerlei paden en Afrika museumdorpjes kwamen we weer terug bij Kigongoni lodge en vanmiddag hebben we alles doorgenomen voor morgen, we vertrekken om half negen voor het volgende avontuur.

Groetjes, Wim en Monica

1. Janet:
    15 augustus 2014
    Een hele fijne vakantie,geniet ervan.
    Wij gaan jullie weer volgen.
    Groetjes Arie en Janet