Colombo en op weg naar het zuiden

1 juni 2017 - Unawatuna, Sri Lanka

Colombo,

ha ha lieve mensen, we zijn gewoon een beetje lui geweest, moesten wennen aan de hitte.

We zijn een dag naar Colombo, hoofdstad van Sri Lanka, gescooterd. We gaan morgen verder reizen naar Unawatuna en we wilden dit met de trein doen daarom naar Colombo gegaan om te kijken en te reserveren.

Nou dat was me een weg wel. Druk, niet normaal en een herrie, Wim heeft zijn hoorapparaten uitgedaan, werd er helemaal gek van.  Colombo is een grote stad die gewoon vol staat met verkeer.

Lokale bus

Bij een rotonde met in het midden bomen en gras (zoals bij Keizer Karelplein) zei Wim we rijden hier even een rondje op, haha, in het midden op dat gras zag het zwart van de ratten die daar hun thuis hadden, gadverdamme.

Vanmorgen om 6.00 uur terug naar de vismarkt gegaan en nu was er meer te doen, hele grote tonijn lag zo op straat.

tonijn op straat          vismarkt

Verder reizen naar het zuiden.

Tijd om Negombo achter ons te laten, we hebben nog wel gelachen want het bleek dat we in een B&B zaten dat bekend staat als gay hotel, we hadden het al wel in de gaten, maar er waren daar nog meer stellen zoals wij dus wij houden het op een gemixt B&B, en we hadden nergens anders willen zitten dit was een geweldig onderkomen, de schildpadden zaten s’morgens voor het raam als we de gordijnen open deden, prachtig.

Schidpadden

We hebben er nog over gedacht om onze plannen om te gooien omdat Unawatuna in het zuiden ligt en daar zijn overstromingen en landverschuivingen geweest. Maar men heeft ons ervan overtuigd dat er waar wij heen gaan niets van te merken is.  We willen deze route doen omdat daar veel te zien is van wat de Nederlanders gebouwd hebben. Dus besloten om toch hiernaartoe te gaan, mocht het idd zo slecht zijn en regenen dan reizen we vanaf daar naar het noorden.

Onderweg daarnaar toe  (we zijn toch met de auto gegaan, vonden het te ver met de trein) zie je het landschap veranderen, veel mooier worden. We hebben wel de rivieren gezien die buiten hun oevers zijn gegaan en huizen die onder water staan.

Op het moment dat we Unawatuna inrijden krijg ik  een mail van buitenlandse zaken vanuit Nederland dat er naar deze streek een negatief reisadvies is, maar ja dat is nu te laat we zijn er al.

De zon schijnt, er is een prachtig strand en niets aan de hand. We gaan gewoon onze oorspronkelijke plannen doen en morgen scooteren.

Lieve groeten,

Wim en Monica

1. Elly en Marcel:
    2 juni 2017
    Wat een mooe bijzonder verhaal.en weer de nodige mooie foto's.geniet ervan samen.Groetjes van ons.
  2. Louis en Gerdie:
    2 juni 2017
    Ja zo ken ik jullie weer.
    Opzoek naar uitdagingen. Goed zo, maar doe wel voorzichtig.
    Veel plezier. Xx